Comunităţi de consum cultural public

Secțiune: Barometrul de Consum Cultural 2017

Comunităţi de consum cultural public

Frecvența participării la activități de divertisment și relaxare - eșantion național (anul 2017)

Datele indică un grad mai ridicat de participare a respondenților la activități de divertisment și relaxare, în comparație cu gradul de participare la activități cu o dimensiune culturală. Mersul la mall este activitatea cel mai frecvent întâlnită în rândul respondenților. Astfel, 31% dintre respondenți declară că au mers la mall cel puțin o dată pe lună. O altă activitate caracterizată de un nivel ridicat de participare este frecventarea de restaurante, baruri sau cafenele (altele decât cele aflate în mall-uri) – frecventate cel puțin lunar de către 28% dintre respondenţi. Activitățile care au cel mai mare grad de consum ocazional sunt spectacolele de divertisment sau muzică: 42% dintre respondenți au declarat că au mers de câteva ori pe an la
un astfel de spectacol. În schimb, prin raportare la toate activitățile incluse în această categorie, concertele de jazz sau blues înregistrează cea mai scăzută rată de participare, 98% dintre respondenți declarând că nu au fost niciodată în ultimul an la evenimente de acest tip.

În ultimele 12 luni, cât de des ați…?

mers la cinematograf pentru a vedea un film asistat la competiții sportive mers la spectacole de divertisment / muzică mers la un concert de muzică jazz sau blues ați mers în mall-uri ați mers la discotecă /club mers la restaurant / bar/ cafenea(nu în mall)
1. Niciodată în ultimul an 77% 65% 52% 98% 37% 75% 40%
2. O dată sau de câteva ori pe an 20% 27% 42% 2% 32% 16% 32%
3. Cel puțin o dată pe lună 3% 8% 6% 0% 31% 9% 28%
4. Total 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
5. N 1189 1228 1282 1261 1279 1288 1286

Procentul persoanelor care au participat cel puțin o dată pe an la activități de divertisment și relaxare în funcție de mediul de rezidență (anul 2017)

Cel mai ridicat grad de participare la activități de divertisment și relaxare se înregistrează în municipiul București. Mai mult decât atât, persoanele din mediul urban au participat la toate activitățile de divertisment și relaxare într-o măsură mai mare decât persoanele din mediul rural. Valorile scăzute întâlnite în cazul mediul rural pot reprezenta un indicator al faptului că în mediul rural aceste activități nu sunt atât de accesibile ca în mediul urban.

  • București
  • Urban (fără București)
  • Rural
  • 43%
  • 31%
  • 13%

mers la un cinematograf pentru a vedea un film

  • 46%
  • 43%
  • 25%

asistat la competiții sportive

  • 62%
  • 57%
  • 33%

mers la spectacole de divertisment muzică

  • 5%
  • 3%
  • 0%

mers la un concert de muzică jazz sau blues

  • 84%
  • 75%
  • 47%

mers în mall-uri

  • 42%
  • 30%
  • 17%

mers la discotecă/club

  • 73%
  • 68%
  • 49%

mers la restaurant/bar/cafenea (nu în mall)


Frecvența participării la activități cu o dimensiune comunitară - eșantion național (anul 2017)

Gradul de participare la activități cu o dimensiune comunitară rămâne mai ridicat decât gradul de participare la activități cu o dimensiune culturală sau de divertisment, reflectând astfel rezultate asemănătoare celor regăsite în Barometrul de Consum Cultural (2016). Datele din tabel ilustrează faptul că 70% dintre respondenți au participat cel puțin o dată în ultimul an la sărbători sau evenimente locale, iar 51% dintre respondenți au mers cel puțin o dată pe lună la biserică.

În ultimele 12 luni, cât de des ați ...?
...participat la sărbători/evenimente locale (zilele orașului/comunei) ... mers la biserică
1. Niciodată în ultimul an 30% 7%
2. O dată sau de câteva ori pe an 67% 42%
3. Cel puțin o dată pe lună 3% 51%
4. Total 100% 100%
5. N 1269 1306

Procentul persoanelor care au participat la activități cu o dimensiune comunitară în funcție de mediul de rezidență (anul 2017)

Analiza participării la evenimente locale în funcție de mediul de rezidență pune în evidență rezultate similare între categorii: chiar dacă rata de participare la sărbători sau evenimente locale este mai ridicată în rândul respondenților din mediul urban, diferențele procentuale nu sunt semnificative statistic pentru a putea pune în evidență o tendință ce poate fi generalizată la nivelul întregii populații. De asemenea, procentul persoanelor care merg cel puțin o dată pe lună la biserică este similar în mediul urban și rural. La nivelul municipiului București acest procent este cu 8% mai mic, însă diferențele observate la nivelul mediilor de rezidență nu sunt semnificative statistic.

  • București
  • Urban (fără București)
  • Rural
  • 67%
  • 75%
  • 68%

au participat cel puțin o dată pe an la sărbători / evenimente locale (zilele orașului / comunei)

  • 44%
  • 52%
  • 52%

au mers cel puțin o dată pe lună la biserică


Procentul persoanelor care au participat cel puțin o dată pe an la activități ce implică un stil de viață activ în funcție de mediul de rezidență (anul 2017)

Mediul de rezidență este relaționat cu cele trei activități ce implică un stil de viață activ. Astfel, 92% dintre respondenții din mediul urban s-au plimbat prin parcuri cel puțin o dată în ultimul an, spre deosebire de 76% dintre respondenții din mediul rural. Sportul de întreținere reprezintă activitatea cel mai puțin practicată de respondenți: 43% dintre persoanele din mediul urban și 20% dintre persoanele din mediul rural menționează că au practicat fitness cel puțin o dată în ultimul an.

  • București
  • Urban (fără București)
  • Rural
  • 99%
  • 92%
  • 75%

s-au plimbat prin parcuri, spații verzi

  • 82%
  • 82%
  • 53%

au mers în excursii în afara localității

  • 56%
  • 43%
  • 19%

au făcut fitness / sport de întreținere