Barometrul de Consum Cultural 2017

Dată lansare: mai 2018

Descriere

Studiul Barometrul de Consum Cultural 2017. Cultura în pragul Centenarului Marii Uniri: Identitate, patrimoniu şi practici culturale îşi propune să surprindă şi să reţină pentru memoria colectivă modul în care populaţia generală rezonează cu domeniul cultural, în general. şi cu anumite teme de actualitate, în special. Prin această ediţie, Barometrul de Consum îşi atinge încă o dată menirea declarată în toate ediţiile anterioare – şi anume de a pune la dispoziţia specialiştilor din sectoarele culturale şi creative informaţii importante despre dinamica valorilor şi a practicilor din societatea românească contemporană şi o cunoaştere aprofundatǎ a valorilor, percepţiilor, comportamenelor, nevoilor şi aşteptărilor populaţiei generale.

Metodologie

Studiul Barometrul de Consum Cultural 2017. Cultura în pragul Centenarului Marii Uniri: Identitate, patrimoniu şi practici culturale se bazează pe un sondaj de opinie realizat de operatorul Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie în perioada 28 septembrie-22 noiembrie 2017 pe un eşantion naţional de 1.300 de persoane cu vârsta de 18 ani şi peste. În plus faţă de eşantionul naţional, am inclus şi un supliment de 400 de chestionare aplicate în Bucureşti. Marja teoretică de eroare la nivelul întregului eşantion a fost de +/– 2,7% şi de +/-4,3% la nivelul eşantionului pe capitală, la un nivel de încredere de 95%.

Tipul eşantionului a fost eşantion naţional tristadial, cu stratificare: în primul stadiu stratificarea s-a făcut pe regiuni de dezvoltare şi selecţie aleatorie a judeţelor, în al doilea stadiu stratificarea s-a făcut în funcţie de mărimea localităţilor, realizându-se, de asemenea, o selecţie aleatorie (oraşe de peste 200 mii locuitori, oraşe între 100 şi 200 mii locuitori, oraşe între 30 şi 100 mii locuitori, oraşe sub 30 mii locuitori, sate-centre de comună şi sate periferice).

© 2024, Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală

Rezultate

Principalele teme ale chestionarului au fost: Consumul cultural public şi Consumul cultural non-public, ca module standard (temele recurente) şi modulele privind Identitatea Naţională şi Centenarul Marii Uniri, Patrimoniul Cultural Material, Patrimoniul Cultural Imaterial, Cultura în format digital.