Consumul cultural non-public în rândul tinerilor

Secțiune: Tinerii și Patrimoniul Cultural

Consumul cultural non-public în rândul tinerilor

În categoria consumului cultural non-public, au fost luate în considerare preferințele tinerilor liceeni pe patru categorii: consumul TV, consumul de muzică, cititul cărților și jocurile pe calculator / telefon. Cele mai frecvente activități de consum cultural non-public înregistrate în rândul tinerilor sunt consumul de muzică, urmat de consumul de TV și jocurile pe calculator / telefon.

Graficul 6. Distribuții generale referitoare la consumul cultural non-public

Cum citești graficul?

Exemplu90% dintre respondenți au ascultat zilnic muzică în ultimul an.

  • Te-ai uitat la televizor
  • Ai ascultat muzică în general
  • Ai citit cărți
  • Ai jucat jocuri pe calculator / laptop sau consolă / telefon
  • 55%
  • 90%
  • 14%
  • 36%

Zilnic

  • 25%
  • 7%
  • 28%
  • 25%

Săptămânal

  • 10%
  • 1%
  • 29%
  • 15%

Lunar

  • 6%
  • 1%
  • 20%
  • 12%

De câteva ori pe an sau mai rar

  • 4%
  • 1%
  • 9%
  • 11%

Niciodată


Tabelul 7. Principalele activități realizate pe internet

Niciodată De câteva ori pe an sau mai rar Lunar Săptămânal Zilnic
Pentru Facebook, Twitter, Instagram sau alte rețele sociale 1% 1% 1% 5% 92%
Pentru a comunica cu familia / prietenii 2% 1% 2% 8% 87%
Pentru a căuta informații care să vă ajute la școală 1% 2% 6% 30% 61%
Pentru e-mail 12% 11% 20% 31% 26%
Pentru a asculta online muzică 1% 1% 3% 9% 86%
Pentru a viziona online filme sau seriale 3% 4% 13% 36% 44%
Pentru a urmări concerte / spectacole / show-uri online (de ex.: YouTube) 10% 7% 15% 25% 43%
Pentru a citi cărți 22% 21% 25% 20% 12%
Pentru a viziona / descărca materiale pentru hobby-uri (documentare, articole, cărți online) 14% 13% 25% 25% 24%

Graficul 7. Distribuții generale pentru consumul genurilor de muzică

  • Niciodată
  • De câteva ori pe an sau mai rar
  • Lunar
  • Săptămânal
  • Zilnic

Rock / pop / hip hop / rap

  • 12%
  • 5%
  • 6%
  • 18%
  • 59%

Muzică clasică / simfonică

  • 40%
  • 19%
  • 16%
  • 15%
  • 10%

Jazz

  • 43%
  • 21%
  • 14%
  • 15%
  • 7%

Electronică / house

  • 28%
  • 14%
  • 12%
  • 23%
  • 22%

Manele

  • 29%
  • 16%
  • 12%
  • 18%
  • 25%

Tabelul 8. Distribuții ale itemilor de consum cultural non-public în funcție de sex (masculin și feminin)

În ultimele 12 luni, cât de des ai ascultat...? Niciodată De câteva ori pe an sau mai rar Lunar Săptămânal Zilnic NS /NR Total
Sexul: Masculin
Rock / pop / hip hop / rap 10% 5% 5% 17% 61% 1% 100%
Muzică clasică / simfonică 43% 20% 14% 14% 7% 1% 100%
Jazz 45% 18% 14% 14% 7% 2% 100%
Electronică / house 26% 12% 12% 22% 26% 1% 100%
Manele 30% 14% 10% 17% 28% 1% 100%
Sexul: Feminin
În ultimele 12 luni, cât de des ai ascultat...? Niciodată De câteva ori pe an sau mai rar Lunar Săptămânal Zilnic NS/NR Total
Rock / pop / hip hop / rap 13% 4% 8% 17% 56% 1% 100%
Muzică clasică / simfonică 36% 18% 17% 16% 12% 1% 100%
Jazz 43% 20% 14% 14% 7% 2% 100%
Electronică / house 30% 16% 12% 23% 18% 2% 100%
Manele 26% 17% 13% 18% 23% 2% 100%

Graficul 8. Distribuții generale pentru bunurile culturale aflate în gospodărie

  • Da
  • Nu
  • 93%
  • 7%

Computer (PC) / laptop

  • 96%
  • 4%

Televizor

  • 96%
  • 4%

Smartphone

  • 37%
  • 63%

Mp3 player

  • 92%
  • 8%

Cablu TV

  • 64%
  • 36%

Aparat foto / video digital

  • 66%
  • 34%

Tabletă

  • 11%
  • 89%

Ebook reader

  • 96%
  • 4%

Conexiune la o rețea de internet

  • 75%
  • 25%

Atlase geografice / istorice

  • 45%
  • 55%

Albume de artă / cărți de artă

  • 49%
  • 51%

O operă / un obiect de artă vizuală (pictură, sculptură etc.)


Concluzii

Tinerii adolescenți sunt mari consumatori de produse din industriile creative. Aceștia ascultă muzică în proporție mai mare decât adulții, în schimb se uită la televizor mai puțin decât aceștia din urmă.

Topul celor mai ascultate genuri de muzică de către tineri include rock / pop / hip-hop / rap (77%), muzică electronică / house (45%) și manele (43%).

Adolescenții folosesc internetul zilnic pentru a comunica cu familia și / sau prietenii, pentru a asculta muzică și pentru a citi cărți zilnic sau săptămânal, înregistrând o rată mult mai mare comparativ cu adulții.

Smartphone-ul, internetul, televizorul, computerul și cablul TV sunt aproape nelipsite din casele tinerilor adolescenți.